כרטיס ביקור דיגיטלי

מטרת כרטיס הביקור (מנייר) היא לאפשר ללקוחות פוטנציאלים שהתעניינו בשירות של בעל העסק לחזור אליו בהמשך ולבצע קנייה ברגע הצורך.

לכרטיס הביקור יש חשיבות רבה, אך כדי שהוא יעבוד בצורה אפקטיבית חשוב להבין את הדברים הבאים, עליהם נדבר במאמר זה.

מה זה כרטיס ביקור דיגיטלי?

כרטיס ביקור דיגיטלי הינו כרטיס ביקור שנימצא בדף אינטרנט.זהו סוג של אתר קטן עם פרטי העסק וכפתורים מהירים ליצירת קש

הכרטיס הדיגיטלי עוזר לנו להמיר לקוחות רבים יותר ללקוחות משלמים, בזכות מספר יתרונות משמעותיים שאינם קיימים בכרטיס הרגיל (מנייר). על היתרונות נדבר בהמשך המאמר

למה כרטיס ביקור דיגיטלי כל כך חשוב?

כשמעבירים ללקוח פוטנציאלי כרטיס ביקור רגיל (מנייר) תקוותינו היא שהלקוח ישמור את הכרטיס וייצור קשר בזמן אמת.

רוב האנשים מעידים כי הכרטיס מוצא את מקומו בפח תוך זמן קצר מאוד. ובמקרה הטוב

הלקוח שומר את הכרטיס בבית או במשרד שלו.

הבעיה המשמעותית היא שברגע שהלקוח יחפש את השירות/ מוצר שבעל העסק מציע, הכרטיס לא יהיה בהישג ידו ולרוב הכרטיס והפרטים של העסק לא יימצאו  והלקוח יפנה לעסק אחר לבצע רכישה.

ללקוח בזמן אמת אין את הפרטים על השירות/ המוצר, העסק, הסבר על המוצר ופרטי יצירת קשר. קרוב לודאי שהלקוח יכנס לגוגל, יחפש את השירות/ מוצר של בעל העסק ויפנה לאחד המתחרים.

בכרטיס ביקור דיגיטלי המצב שונה לחלוטין.

מעבר להעברת הכרטיס ללקוח בפגישה איתו פנים אל פנים, ניתן להעביר את הכרטיס באמצעים שונים אותם נפרט בהמשך.

הלקוח שמקבל את הכרטיס יוכל:

  1. להוריד את הכרטיס למסך הבית של הפלאפון שלו מופיע כאייקון בדומה לכל אפליקציה שאנו רואים על המסך)
  2. לשמור את פרטי בעל העסק באנשי הקשר, בלחיצה אחת פשוטה על הכפתור בכרטיס.

בשני המקרים, ברגע שהלקוח זקוק לשירות/ מוצר של בעל העסק, גם לאחר תקופת זמן ארוכה, יש לו גישה מהירה וזמינה לכל הפרטים שצריך לביצוע רכישה או קריאת פרטים על השירות/ מוצר.

בלחיצת כפתור על הכרטיס, הלקוח נחשף מיד לכל הפרטים:

פרטי יצירת הקשר.

פירוט מלא על השירות/ מוצר, תמונה של העסק/ בעל העסק כולל אודות (מייצר אמינות ותחושת היכרות אישית).

לרוב יכלול גלריית תמונות מעוצבת של המוצר/ שירות/ העסק/ פרוייקטים רלוונטיים וכו'.

ביקורות של לקוחות מרוצים

אלמנטים נוספים, שעוזרים להמיר לקוחות פוטנציאלים רבים יותר ללקוחות משלמים.

מה כרטיס ביקור דיגיטלי מכיל?

כל כרטיס ביקור דיגיטלי מכיל תוכן וכפתורים מעט שונים.

הכפתורים והתוכן משתנים מכרטיס לכרטיס בהתאם לצרכי העסק וסוגו.

לדוגמא: בעסק פיזי כמו חנות בגדים או משרד תיווך יש כפתור לניווט בוויז ומפת מיקום.

בחנות אינטרנטית, לעומת זאת, יש כפתור כניסה לאתר או קניית המוצר.

כך קיימות אפשרויות רבות, שמותאמות לכל עסק ועסק הספציפי.

רוב כרטיסי הביקור מכילים- אודות העסק, פירוט על השירות/ מוצר, תמונת איש קשר/ תמונת רקע שקשורה לסוג העסק וכו'.

כפתורים ותוכן נוסף שנפוץ ברוב הכרטיסים:

  • כפתור יצירת קשר בוואטסאפ
  • כפתור שיתוף בוואטסאפ
  • כפתורי יצירת קשר נוספים (טלפון, מייל, וכו)
  • כניסה לרשתות החברתיות של העסק
  • הוספה לאנשי הקשר
  • ניווט לעסק/ משרד ב- waze
  • מפת מיקום
  • גלריית תמונות של פרויקטים/ עבודות
  • לוגו העסק/ חברה
  • סרטון תדמית
  • אודות/ הסברים על השירות/ מאמר קצר
  • כפתור נגישות ללקויי ראייה
  • מגוון רחב של אפשרויות, שניתן להוסיף בהתאם לצרכי העסק וסוגו.

חשוב לציין, שכל הכפתורים בכרטיס פועלים באמצעות קליק אחד. בניגוד לכרטיס מנייר שמצריך העתקת הפרטים לפלאפון על מנת ליצור קשר.

איך כרטיס ביקור דיגיטלי נראה?

קיימים מספר עיצובים לעיצוב כרטיס ביקור דיגיטלי.

העיצוב משתנה בהתאם לעסק ולהעדפות.

ניתן לעצב את הכרטיס בהתאמה לנראות ואופי העסק או לחלופין לבחור באחת התבניות לבחירה.

כמובן שהבחירה בידי בעל העסק.

כשהכרטיס מעוצב בהתאמה לעסק, נדרשת התאמה לצבעים, לנראות העסק והאתר או לכרטיס הביקור הישן.

הכרטיס יכול להופיע על תמונת רקע הקשורה לעיסוק העסק או לכלול בעמוד הראשון תמונות של העסק או תמונה של בעל העסק.

כמו כן יופיעו הסברים על השירות/ המוצר ואודות העסק.

הנה כמה דוגמאות לעיצובים שונים של כרטיס ביקור דיגיטלי, מעסקים שונים.

איזה עוד יתרונות יש לכרטיס הדיגיטלי?

כפי שהזכרנו קודם לכן, כרטיס ביקור דיגיטלי מכיל יתרונות רבים, לעומת כרטיס רגיל (מנייר).

הנה פירוט היתרונות המשמעותיים ביותר:

  • עיצוב וכפתורים מותאמים לעסק- הכרטיס הדיגיטלי מותאם לכל עסק באופן אישי בהתאם לצרכי העסק, הנראות שלו, אופי העסק ודרישות העסק.
  • מותאם למערכת החיפוש של גוגל- בדומה לאתר אינטרנט, גם כרטיס ביקור דיגיטלי מותאם לתוצאות החיפוש של גוגל, כך שאפשרי למצוא אותו בתוצאות החיפוש.
  • חוסך כסף של עלויות הדפסה- ניתן לשלוח את הכרטיס כמה פעמים שרוצים ללא עלויות הדפסה.
  • זמין ומעודכן- כרטיס ביקור דיגיטלי תמיד זמין בפלאפון על מסך הבית, ותמיד מכיל פרטים מעודכנים. 
  • מיני אתר תדמית של העסק- הכרטיס הדיגיטלי משמש גם כמיני אתר תדמיתי לעסק, הוא מכיל את כל התוכן הרלוונטי על העסק, וניתן לפרסם אותו ברשתות שונות ברחבי האינטרנט. 
  • כרטיס רספונסיבי- ניתן להיכנס לכרטיס ממכשירים שונים כמו פלאפון נייד, אייפד, טבלט או מחשב.
  • פרסום יעיל יותר ברשתות חברתיות- כרטיס ביקור דיגיטלי מאפשר לצרף לינק בכל פוסט שנעלה ברשתות החברתיות.

כך נוכל להפנות יותר אנשים רלוונטים אל עבר הכרטיס מפורומים, קבוצות ודפים ברשתות חברתיות.

דבר המעלה את הסיכוי שייצרו איתנו קשר דרך הכרטיס.

  • הנעה לפעולה- לעומת כרטיס ביקור רגיל (מנייר), כרטיס ביקור דיגיטלי מאפשר להניע את הגולשים בו לפעולה של יצירת קשר או השארת פרטים בקלות ובקליק אחד.

בצורה זו גדל מספר האנשים שיוצרים איתך קשר בזכות הכרטיס הדיגיטלי. 

  • הגדלת העוקבים של העסק- כרטיס ביקור דיגיטלי מאפשר להגדיל את העוקבים אחרי העסק, כך שניתן לפרסם להם הצעות מכירתיות בעתיד.

הכרטיס מכיל כפתורים מהירים לכניסה לרשתות החברתיות של העסק שמגדילות את כמות העוקבים אחרי העסק.

כמו כן, ניתן להוסיף אליו מערכת השארת פרטים ללקוחות.

הפרטים שלהם מגיעים למייל של בעל העסק, וכך ניתן למכור להם טלפונית. ולפרסם לכמות גדולה של מתעניינים במייל וברשתות החברתיות.

כמה כרטיס ביקור דיגיטלי עולה?

המחיר של כרטיס ביקור דיגיטלי מתבצע בצורה קצת שונה מהכרטיס הרגיל (מנייר).

בגלל שהכרטיס נמצא בדף אינטרנט, וכמו כל אתר אחר שנימצא באינטרנט, גם כרטיס ביקור דיגיטלי דורש אחסון.

בגלל שאחסון עולה כסף, עלות הכרטיס מתבצעת באופן שנתי.כלומר כל שנה נדרש לשלם מחדש על כרטיס ביקור דיגיטלי עבור האחסון והתחזוקה של הכרטיס.

לדוגמא, אם קנית כרטיס ביקור דיגיטלי בתאריך 1/8/20 הכרטיס ישמש אותך לאורך כל השנה.

ובתאריך 1/8/21 יש לשלם שוב על הכרטיס עבור האחסון והתחזוקה שלו לשנה הבא.

המחיר של הכרטיס משתנה מחברה לחברה, ובהתאם לחבילה הנבחרת. חשוב לציין, בגלל שהכרטיס ממיר יותר לקוחות מהלקוחות הפוטנציאלים שמקבלים אותו ובגלל שעלות ההשקעה שלו זולה יחסית.

יש לו יתרון משמעותי שמאפשר להחזיר את עלות ההשקעה של הכרטיס כבר לאחר הלקוח הראשון שמגיע בזכות הכרטיס.

וכמובן שמגיעים יותר מאחד בזכותו. 

לסיכום:

כרטיס ביקור דיגיטלי ממיר יותר לקוחות פוטנציאלים ללקוחות  משלמים באופן משמעותי.

זאת בזכות היתרון הברור של שמירת הקשר עם הלקוח עד לרגע הקנייה.

הכרטיס מאפשר לחסוך בעלויות הדפסה של כרטיסים רגילים וליהנות ממגוון יתרונות נוספים שהכרטיס מציע.

הכרטיס מכיל את כל התוכן הרלוונטי ללקוח על השירות/ מוצר והעסק.

בצורה זו הלקוח מגיע מוכן לשיחה עם מידע רלוונטי על העסק ומוצריו. עובדה זו מקצרת את זמן השיחה של בעל העסק עם הלקוח וחוסכת זמן יקר.

הכרטיס מכיל כפתורים מהירים שמניעים את הלקוח לפעולה של יצירת קשר או שיתוף בדרכים שונות.

משמש כמיני אתר תדמיתי או כדף נחיתה לעסק, שניתן לפרסם ולשתף ברשתות השונות.